·| Etusivu |· ·| Yhdistys |· ·| Retket |· ·| Tapahtumat |· ·| Liity |· ·| Linkit |·
KILPISJÄRVI VKO 33, 2006, PÄIVÄRETKILÄISET

Lauantai 12.8.

Kauas on pitkä matka, mutta... Onnellisesti saavuimme perille klo 19.00 aikaan. Kaikilla kaikki hyvin! Pieni "kuhina kävi majoittuessamme upeilla näköaloilla varustettuun ns. mökkiin. Vähän tutustuimme lähialueeseen jossa menossa mahtava "rakennusbuumi"! Saunottuamme painuimme nukkumatin maille. Meitä helli lapin hiljaisuus. Asteita 19°. -Sisko

Sunnuntai 13.8.

Lämmintä +16°. Vaeltajat lähtivät etuajassa intoa piukassa! Kiire tuli mökissäkin. Äkkiä tunturiin!! Polvipotilaskin tutustui lähimaastoon. Mökkiläisille eväät ja autolla reitin alkuun n. 6km. Kohde oli Pikku-Malla. Reitti pitkin Siilasjärven rantaa, Siilasjoen yli ja pikkuhiljaa ylöspäin. Välillä tauot. Kahvitauko ylhäällä. Sää hieno, vähän pilvinen. Pikku-Malla kuuluu luonnollisesti Mallan luonnonpuistoon. Sama reitti jatkuu kolmen valtakunnan rajalle. Sinne myöhemmin tällä viikolla. Pikku-Malla 738m . Välillä ruokailu mökillä ja retkeilykeskukseen. Kauppareissu: seuraavat eväsaineet. Illalla vielä +18°. -Eeva

Maanantai 14.8.

Asteita aamulla +16°, sisällä yläparvessa tuplasti enemmän, ainakin siltä näytti. Aamupalan jälkeen valmistauduimme Saanan huiputukseen. Sisko jäi mökille ja käy "pienemmillä" kierroksilla, ajatellen viisaasti polveansa. Patikoimisemme alkoi noin klo 10.00 ja aikas vauhdikkaasti. Nousu pitkospuille toi jo hien pintaan, ensimmäinen huilitauko portaiden alussa. Matka jatkui portaita laskien, niitä oli 738 askelmaa ja nauloja noin 16.500 kpl. Sen jälkeen alkoi oikea nousu Saanan huipulle! Huipulle pääsy tuntui uljaalta ja siitä nautittiin kahvin ja Kalevin konjakin kera. Huilutauon jälkeen alkoi vaeltajille pelkkä "alamäki" ja saavuimme maaliin (autoille) ei väsyneinä, mutta onnellisina. Kämpillä odotti ehtoisa emäntä Sisko, hyvän runsaan ruuan kanssa päivästä kiittäen! -Irma

Tiistai 15.8.

Aamulla asteita +10°. Aamu alkoi naapurissa olevalla valulla! Kura-autoa oli siirrettävä ennenkuin päästiin lähtemään. Tänään kolmen valtakunnan rajalle! Autolla parkkipaikalle. Alku sama kuin Pikku-Mallalle, vähän enemmän Iso-Mallan kylkeä ylös ja puolivälissä hieno Kitsiputous (Malla-neidon kyyneleistä muodostunut). Kalevi keitti porukalle kahvit. Eväät syötiin ja matka jatkui vähän kivikkoista rinnettä (talvella lumivyöryvaara). Vihdoin rajapyykillä. Kävimme siis sekä Ruotsissa, että Norjassa ja yllätys, yllätys, Siskokin oli meitä jo siellä vastassa. Sitten laivarantaan 3km ja järvimatka kylälle. Kiitos kipparille. -Eeva

Keskiviikko 16.8.

Aamulämpötila +13°. Luppopäivä. Tutustuttiin paikalliseen tarjontaan; pubit, rakennustyömaat, ravintolat ym. Osa kävi "ulkomaillakin". Lämpö +12, sumua. -Eeva

Torstai 17.8.

Lämpö aamulla +14°. Lähdimme tihkusateessa Saanan kierrokselle. Matka taittui mukavasti kohti Saanajärven päivätupaa, jossa pidettiin ruokatauko. Matka jatkui edelleen retkeilykeskuksen suuntaan, josta väsyneimmät Sisko nouti autolla. Reippaammat tarpoi perille asti. Ilta vietettiin sateen ropistessa ja korttia pelatessa. -Anneli

Perjantai 18.8.

iimeistä päivää viedään tunturissa - tällä kertaa. Pieniä lenkkejä: Salmivaara jne. Tuliaisten ostoa ja pakkaamista. Haltin vaellusporukka saapui kämpälle jo klo 15.00 aikaan. Yhteinen "käristys" Ida-Sofiassa, täytekakkukahvit päätöspäivän kunniaksi. Kaikilla kaikki hyvin. Aamulla kotiinlähtö. Kiitos kaikille. -Eeva